keskiviikko 14. syyskuuta 2016

On Wednesdays we wear pink



Oltiin eilen vaihtariporukalla Snerikesin (Södermalmlands-Nerikes -osakunta, johon meikäläinenkin kuuluu) tiistai-bileissä. Melkein jätin menemättä.

Olin nimittäin sunnuntaina ja maanantaina ja vähän vielä tiistainakin aika allapäin. Varmaan hormonit, tää jatkuva nuhailu ja väsymys ovat tehneet yhteistyötä, koska mitään erikoista ei ole tapahtunut. Oon potenut koti-ikävää, tuntenut oloni yksinäiseksi ja ulkopuoliseksi. Ja se on ollut aika raskasta. Toki osansa on myös varmasti sillä, että olin koko viikonlopun neljän seinän sisällä parantelemassa vointiani, enkä siis oikeastaan nähnyt ketään, kämppiksiä lukuunottamatta. Puhuin maanantai-iltana äidin kanssa ja kun surkeana kerroin fiiliksistäni, äiti lohdutti sanomalla, että mulla oli samoja tuntemuksia myös aikanaan Lontoo-ajan alkupuolella. En itse oikeastaan muista sitä, mutta tieto lohdutti. Jos se meni ohi Lontoossakin, se menee ohi täälläkin. 

Oon ollut täällä tänään tasan kolme viikkoa, vaikka tuntuu, että olisin ollut täällä jo paljon pidempään. Tän fiiliksen muistan kokeneeni myös Lontoossa. 

Maanantaina alkoi uusi aineopintokurssi ja tiistaina saksa. Oon nyt tullut siihen tulokseen, että noi mun molemmat ruotsinkieliset aineopintokurssit on mitä ilmeisimmin maisteritason kursseja. Meitä on molemmilla kursseilla tosi vähän, suunnilleen 15, joten ollaan ekan luennon aluksi esittäydytty ja molemmilla kursseilla kaikki kertovat opiskelevansa bachelor-tasolla. Paitsi että hetkinen. Ehkä se tarkoittaakin vasta kandi-tasoa. Nää ei tosin siinä tapauksessa käytä kandidat-sanaa. Ehkä nää onkin kaikki kandi-opiskelijoita. Maanantain luennolla maikka kysyi jonkin asian x aiheesta ja jotenkin kuvittelin, että puhutaan gradusta, mutta ehkä hän tarkoittikin kandi-tutkielmaa. 

Saksan kurssi on melko alkeistasoa, mikä on ihan hyvä. En ole lukenut saksaa, hetkinen, kuuteen vuoteen, joten pientä kertausta tässä on kaivattukin. Ja noi kaksi aineopintokurssia on niin työläitä, että kyllä kelpaa päästä vähän helpommalla edes yhden kurssin suhteen. 

Kävin maanantaina paikallisessa tanssikoulussa ilmoittautumassa baletin jatkokurssille, joka alkoi samana iltana. Aika erilaista oli verrattuna Unisportiin, mutta en toki myöskään ole aikaisemmin ollut jatkokurssilla, alkeiskursseilla vain. Oli kuitenkin kivaa. Liikkeet olivat tuttuja, opettaja energinen ja tuli hiki. Ja seuraavana aamuna pohkeita jomotti. Nenä valuu edelleen ja yskänpuuskia tulee, mutta en tunne itseäni kipeäksi, joten päätin, että urheilu on taas sallittua.

Eilen oltiin tosiaan Snerikesin bileissä. Onneksi lopulta lähdin, vaikka tekikin mieli jäädä kotiin peiton alle. Olen tutustunut tosi kivoihin tyyppeihin täällä ja meillä oli porukalla tosi hauska ilta. Tanssittiin paljon, otettiin hölmöjä kuvia ja laulettiin mukana aina kun tunnistettiin biisi. Mulla oli tosi hyvä olo. Ja oli kivaa polkea yhden jälkeen kotiin yhdessä erään islantilaistytön kanssa, joka myös asuu täällä Flogstassa, viereisessä talossa. Hän kertoi Islannista ja mä kuuntelin ihastuneena. Keskusteltiin myös Islannin jalkapallojoukkueesta. Mielettömän kiva mimmi. 






Tänään olen laiskotellut koulun suhteen, mutta pesin aika paljon pyykkiä, joten se kompensoikoon. Huomenna sitten ahkerammin, etenkin kun perjantaiaamuna otetaan joukolla suunnaksi Gotlanti. Munhan pitää siis huomenna pakata!

Kuvituksena yksi mun viileämpien säiden vakkariasuista. Toi neule on oikeasti v-aukkoinen neuletakki, jossa on isot napit, mutta mä käytän sitä väärinpäin, koska en oikein osaa käyttää neuletakkeja. Ja mun mielestä ne napit selkäpuolella on hauska yksityiskohta.

Neule: Rules By Mary (vuosikertakamaa, toisen siskon kaapista mun omistukseen joskus siirtynyt)

Farkut: Gina Tricot

Kengät: Dune

Hiukset: kuivashampoolla ehostettu

Seuraavaksi vähän iltajumppaa, venyttelyä, lämmin suihku ja Netflixiä puhtaissa lakanoissa.

xx,

Anna

4 kommenttia:

  1. Nyt jäi kiinnostamaan millainen tuo neule on siltä nappipuolelta. :D Kuulostaa kivalle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tää on ihan lemppari, todellinen turvavaate! Ja vitsi, arvaa tajusinko kuvata sitä? :D No en! Mutta tässä postauksessa näkyy hiukan myös sen "selkäpuolta" :) http://thegirlwhoimpresses.blogspot.se/2016/05/miksi.html

      Poista
  2. Ihana asu ja hauska idea tuo neule väärinpäin! :-) Ja tuosta yksinäisyydestä.. kyllä se siitä! Alut kaikkialla tuppaa olemaan vähän tuollaisia. ❤︎

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinhän se on. Jotenkin sitä vaan välillä unohtaa, että vaikka on uudessa paikassa vain väliaikaisesti, kuten mä täällä Uppsalassa, niin silti täällä kaikki piti aloittaa lähtöruudusta. Mutta pikkuhiljaa :) ja kiitos! <3

      Poista