sunnuntai 31. toukokuuta 2015

25



Täytin eilen 25.

Istun sohvalla ja katselen asuntoa, jonka keittiönpöydällä on tyhjiä viinilaseja, ikkunalaudalla pioneita ja jonka keittiön lattia on hiukan tahmainen, kuuntelen lintujen sirkutusta avonaisesta ikkunasta ja hymyilen.

En voisi olla onnellisempi kuin mitä juuri nyt olen.

En koskaan ajatellut, että elämä toisi minut tähän pisteeseen. Nuorempana kuvittelin "aikuisen" elämäni hyvin erilaiseksi kuin mitä se on nyt: 17-vuotiaana kuvittelin olevani tämän ikäisenä kihloissa tai mahdollisesti jo naimisissakin, lapsiakin voisi hyvin olla. Sen sijaan olen sinkku, enkä vielä vuosiin valmis perheen perustamiseen. Kuvittelin myös olevani valmistunut ja luomassa jo uraa työmaailmassa. Sen sijaan odotan jännittyneenä, josko paikka yliopistossa olisi tulevana syksynä minun.

Mutta näin sen kaiken kuuluikin mennä. Ja mitään en vaihtaisi pois.

Mulle ikä on jo pitkään ollut vain numero. Enkä muista, että koskaan pohtiessani millainen olin vuosi sitten, olisin ikinä todennut olleeni tuolloin kauniimpi, viisaampi tai onnellisempi kuin mitä sillä hetkellä olen. Ei. Jokainen vuosi on tuonut jotain kaunista ja hyvää mun elämään. Hetki hetkeltä opin tuntemaan itseni paremmin ja päivä toisensa jälkeen elämä ja tää maapallo jaksaa hämmästyttää mua kauneudellaan ja ihmeellisyydellään.

Mä koen saaneeni elämältä nyt jo todella paljon. Mun elämä on täynnä niin monia suuria ja pieniä hetkiä, jolloin mä olen ollut niin kokonaisvaltaisen, ylitsepursuavan, sydäntä pakahduttavan onnellinen, että en voi kuin antaa onnenkyynelten valua (mä olen juuri se kaveripiirin tyyppi, joka on aina herkistelemässä) ja toivoa kaikkien muidenkin saavan kokea samanlaista onnentunnetta elämässään.

Mun elämäni on ollut kokonaisuudessaan valtavan onnellista. Ei täydellistä, ei ongelmatonta, mutta yhtä kaikki onnellista.

Ja jos saan itse vaikuttaa asiaan, se jatkukoon yhtä onnellisena myös tulevaisuudessa.

xx,

Anna

10 kommenttia:

  1. hyvää synttäriä!!! näytät _upealta_ tuossa kuvassa. :)

    VastaaPoista
  2. Todella kaunis teksti, suuret onnittelut sinulle!

    VastaaPoista
  3. Ihana teksti ja kaunis nainen! Kuulostaa nyt kenties hieman oudolta, mutta tuo lause "Enkä muista, että koskaan pohtiessani millainen olin vuosi sitten, olisin ikinä todennut olleeni tuolloin kauniimpi, viisaampi tai onnellisempi kuin mitä sillä hetkellä olen" on niin kaunis. Älyttömän kaunis. Ja allekirjoitan sen täysin. Ja tänään pistin alkuun kokeiluun: kasvatan mansikan taimia säilykepurkissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos hirmuisesti kauniista kommentistasi :) Ja onnea mansikan taimien kasvattamiseen, ihana idea!

      Poista
  4. Hyvää (myöhäistä) synttäriä! Aivan ihana teksti, joka kaikkien iästään stressaavien pitäisi lukea. ♥

    VastaaPoista
  5. Katselin juuri tuota Au pairit Lontoossa -sarjaa ja rakastuin sinuun! :D Sinulla on ihana asenne elämään ja tosi kiva, että olet onnellinen. :) Vaikutat erittäin mukavalta ja elämäniloiselta ihmiseltä ja toivon kaikkea parasta sinulle loppuelämääsi. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei voi vitsi, onpa hauskaa että joku katselee sitä edelleen! Ja kiitos ihan superpaljon liikuttavista ja ihanista sanoistasi :) Paljon kaikkea hyvää sulle myös! :)

      Poista