keskiviikko 19. joulukuuta 2012

All I want, just for me, underneath my Christmas tree



Mä oon laatinut itselleni kunnollista joululahjalistaa. Kahtakin, jos tarkkoja ollaan. Ja jos vielä tarkempia ollaan, toinen on oikeastaan sellainen "rakastan mua, siis ostan nämä itselleni" -lista. Toisin sanoen, asialliset ja överit toiveet. Aloitetaan jälkimmäisestä. (Lähetän jo etukäteen terveiset joulupukin pankkitilin saldolle.)

If I was a rich girl -lista:

- Chanelin Classic Flap Bag, mustana medium-koossa (tai largena, en oo vielä ihan varma) ja ehdottomasti kultaisilla metalliosilla. Kuvassa oleva on caviar-nahkaa, mutta mä haluaisin ehkä mielummin omani lambskininä. Se on herkempi kuin caviar, mutta myös paljon pehmeämpi ja kauniimpi. Toi rosoinen caviar-nahka ei ihan huimasti sytytä.

- MiuMiun Vitello Bow Bag, mustana ja pehmeänahkaisena myöskin. Mihinkäs tyttö ruseteistaan pääsisi. Ihan ihan pikkuisen tosin epäilyttää noi viimeaikaiset keskustelut ko. laukun laadun heikkenemisestä, etenkin kun oon vakavissani harkinnut kyseistä laukkua seuraavaksi isommaksi hankinnakseni.

- Mustat, klassisen kauniit Louboutinin peruskorkkarit.


me wants



Ja viimeisimpänä, muttei suinkaan vähäisimpänä.



Hello lover/perfection/beautiful/syötä tähän haluamasi laukkua hehkuttava adjektiivi.

- Celinen Luggage Tote -laukku. Mä en ehkä vaan kestä, miten kaunis toi laukku on. Se mustana tai punaisena (tai ruskeana tai nudena), niin täällä olisi yksi rajattoman onnellinen riemuidiootti.

Mä tahdon ja haluan ja ennen kaikkea TARVITSEN ton laukun.

Se on niiiiiiin kaunis, että ihan sydämestä ottaa. Pulssi ihan kiihtyy kun sitä katselee.

Unohdun harva se päivä vaan tuijottelemaan tota mun läppärin näytöltä ja haaveilemaan, mihin kaikkiin asuihin sen yhdistäisin. Sehän sopisi siis about kaiken kanssa.

Mua ei kiinnosta pätkän vertaa, onko se tän hetken it-laukku vai ei (koska se nimittäin vähän on). Haluaisin sen vaikka kaikki muut vihaisi sitä.

Tuun aina tosi iloiseksi kun löydän jotain mikä saa mut sekoamaan. Mulla on nimittäin pienehkö ongelma. Tai ei se nyt suoranaisesti ongelma ole. Mä oon vaan nykyään aivan järkyttävän nirso. Siis ihan oikeasti. Mä ostan nykyään tosi vähän mitään (including vaatteet, laukut, kengät, muut asusteet), koska en löydä mitään mikä saisi mut pyörtymään ja rakastumaan. Koska sitä reaktiota mä haen. Joko se on täydellinen tai sitten se jää kauppaan. En oo enää aikoihin kelpuuttanut mitään "ihan kivaa".

Nirsoilen myöskin materiaalien suhteen. Keinonahkaa vältän henkeen ja vereen, samaten muita keinokuituja. Että onhan se tietysti tosi jännä juttu kun ei meinaa noilla kriteereillä löytyä mitään mistään.

Jenkeistäkään en ostanut kuin muutaman mekon, alusvaatteita Victoria's Secretiltä ja Calvin Kleinilta, kauniin valkohopeisen peplum-topin jota ehdinkin jo hehkuttaa, lyhytvartiset kastanjanruskeat Uggit, maailman kauneimmat mintunvihreät korkkarit ja mustan Marc by Marc Jacobsin lompakon (joka saapuu Suomeen pikkusiskon mukana perjantaina, can't wait!!). 

Ja sitten aina käy niin, että ne muutamat jutut, jotka mua todella ja aidosti sytyttää, maksaa lähes poikkeuksetta pienen omaisuuden. 400 euroa yhdestä mekosta, olkoonkin tajuttoman kaunis, on vielä tässä elämäntilanteessa ihan hippasen liikaa. Ai mikä (oikeasti vahingossa) kallis maku? 

No jaa. Siirrytäänpä sitten siihen "oikeaan" joululahjalistaan. Mä en oikeastaan tarvitse mitään, jouluna kaikkein tärkeintä mulle on saada viettää paljon aikaa rakkaiden ihmisten, ystävien ja perheen kanssa. Kilokaupalla turhaa krääsää -vaiheenkin ohitin jo yläasteen alkupuolella. Mutta koska joululahjalistojen laatiminen on aika kivaa ja koska mussakin on se materialistinen puoleni...

Anna toivoo -lista:

-Disney-DVD:t, toivoo Anna henkistä ikää 13 vuotta. Herkules, Prinsessa Ruusunen, Pikku Kananen, Nemoa Etsimässä ja oikeastaan varsinkin kaikki prinsessaversiot (joitain toki löytyy jo.) Hypin riemusta jos paketeista kuoriutuu edes yksi Disney-klassikko! Ah ja myös Gleen tuotantokausia otetaan iloiten vastaan!

-kirjoja. Olisi esimerkiksi kiva omistaa kaikki Twilightit (tällä hetkellä niitä löytyy nolla). Ja lisää muotiaiheisia kirjoja (Nina Garcia on näissä ihan ässä!). Uusia lukuelämyksiäkin otan aina mielelläni vastaan. Ostin just Humisevan Harjunkin pokkarina, en malta odottaa, että pääsen sen kimppuun.

-muotilehdet. Niille en koskaan sano ei.

-tietty joku hajuvesi olisi kiva, mutta mieluiten valitsen sen itse ellei lahjoja oo satavarma valinnastaan. Tarvitsisin edelleen sen talvituoksun. (Ketä mä huijaan? As if mua ikinä haittaisi tuoksua kesältä ja kukilta. Mutta haluaisin kyllä silti sen talvituoksun.)

-pipon tarvitsen, sellaisen neulotun, paksun jossa on iso (karva)tupsu, joka mätsäisi mun karvatupsulliseen kaulahuiviin, ainakin väritykseltään, jos ei muuten. Nää on taas näitä hetkiä kun vaan lyön päätä seinään ja mietin, että miksi ihmeessä en ostanut kaulahuiviin mätsäävää pipoa kun sellainen viime talvena oli tarjolla. Hölmö mikä hölmö.

-keittiöjutuillekin olisi (ehkä) käyttöä. Ehkä. Äidille tosin vinkkasin jo viinilaseista ja uusista veitsistä. Mun pikkuisessa keittiössäni ei tosin ihan huimasti sitä kaappitilaa enää ole, joten astioita ei tarvitse kilokaupalla mulle hankkia. 

-kauniita, hillityn värisiä (ja hillitysti kuvioituja) lakanoita, mieluiten puuvillasatiinia, koska se vaan on niin ihanan tuntuinen materiaali. Jotkut hempeän kultaisen beigen sävyiset lakanat olisi kivat. Tai raikkaan valkoiset.

-you can't go wrong with chocolate. Enough said.

Voi olla että tosta jäi puuttumaan jotain, voi olla että ei. Useana jouluna mulle on käynyt niin, että oon tajunnut halunneeni jotain vasta kun oon saanut sen. Näin kävi esimerkiksi viime jouluna kun sain mm. Justin Bieberin dokkarileffan (One Less Lonely Girl -kohtaus saa mut edelleen kyyneliin) ja jättimäisen Fashion-kirjan (jota kahlaan edelleen läpi).

Mulle itselle joululahjat ja niiden hankkiminen on vähemmän tärkeitä (saako noin edes sanoa?) kuin esimerkiksi synttärilahjat. Joo, molemmat on kerran vuodessa, mutta mä itse koen, että synttärit on se special day, synttärisankarin ikioma päivä ja siksi stressaan synttärilahjoja paljon enemmän kuin joululahjoja. Molempiin toki panostan ja koskaan en ostaisi kellekään jotain vaan siksi että "no tulipa ostettua jotain". Ajatusta lahjan takana pitää olla aina. Mutta jos pitää valita, joululahja < synttärilahja. Ja tääkin on sitten vaan minä ja mun ajatusmaailma.

Nyt mä lähden ajatusmaailmoineni nukkumaan. Huomenna ripsihuolto (jee!!) ja enää kaksi työpäivää ennen vajaan viikon mittaisia jouluvapaita. Ihanaa.

Lämpimiä ajatuksia jouluvalmisteluiden keskelle lähettää

Anna

ps. Celinen laukku täältä


2 kommenttia:

  1. kirjotat ihanalla tavalla! :) tykästyin sun blogiin tosi paljon, jotenlliityin lukijaksi! ja oot supert nätti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oo, kiitos kauniista sanoistasi! :) tervetuloa joukkoon, toivottavasti viihdyt!

      Poista