torstai 27. joulukuuta 2012

Aleee ale ale aleee

Huomenta!

Allekirjoittanut palasi eilen illalla takaisin Helsinkiin ja kohtapuoliin pitäisi suunnata töihin. Kuten muuallakin, myös meillä käynnistyvät vuoden ehkä odotetuimmat alet. Toisin sanoen, töissä pitää juosta sinne tänne ja tonne pää kolmantena jalkana ja asiakkaat sekoaa ihan täysin.

No ei vaan.

En mä koko ajan töissä juokse, pitää välillä seisoa myös kassalla.

Ai että miten hauskalla ja nokkelalla tuulella mä olen. Anyways. Tää on nyt jo ties-kuinka-mones-kerta kun oon töissä alejen aikaan, ja no. Siitä on seurannut tasan se, että mä itse välttelen alennusmyyntejä hyvin tehokkaasti. Kun ensin työskentelee kahdeksan tuntia sen mylläkän keskellä (kaikki tietää millaista vaatekaupoissa on alennusmyyntien aikana: sotkuista, sekaista ja joka paikka täynnä ihmisiä), ei vaan millään enää jaksa käydä sitä rumbaa läpi muissa vaatekaupoissa. Mä en ainakaan jaksa.

Lisäksi kun ottaa huomioon tän mun luonteenpiirteen nimeltä "olen nirso, ei kelpaa", alejen aikana tulee harvemmin tehtyä mitään superlöytöjä. Tunnustettava kuitenkin on, että kyllä mullakin muutama juttu on, joita vielä kaipaisin vaatekaappiini ja jotka mitä luultavimmin aivan satavarmasti löytyy jostain syys/talvi-mallistosta (eli niistä tuotteista joihin se aleprosenttitarra on lätkäisty). Esimerkiksi hakusessa on valkoinen ja/tai musta löysähkö neule. Eli voi olla että sittenkin pitänee sukeltaa alemylläkän keskelle myös asiakkaan roolissa. Katsotaan.

En oo aikaisemmin innostunut myöskään nettikauppojen aleista (tai nettikaupoista ylipäätään), koska mua ärsyttää ettei mitään pysty sovittamaan etukäteen. No, saatoin tänään hairahtua www:n ihmeellisessä maailmassa ja ehkä löytää jotain. Oi oi.

Mutta mutta, nyt kohti ulkomaailmaa!

Palailen mahdollisesti illalla hehkuttamaan muutamaa saamaani joululahjaa, joita fiilailen ihan mielettömästi. Jee!

Keep calm and avoid panic during sales,

Anna


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti