keskiviikko 9. syyskuuta 2015

On siis syksy


Mun pitäisi oikeasti olla jo nukkumassa, mutta tukka ei ole (vieläkään) kuivunut suihkun jäljiltä ja ajattelin säästää naapureita ja näitä suortuvia ja olla föönaamatta enää tähän aikaan, joten voin hyvin naputella tänne pari riviä. (Milloinkohan ne Vuoden Naapuri -ehdokkaat muuten julkistetaan?)

Yliopiston alku on ollut aikamoista härdelliä. Yritän koko ajan tajuta, että ekaan tenttiviikkoon ei ole kuin reilu kuukausi ja että kurssien juttuja pitäisi koko ajan viedä eteenpäin.

Lisäksi mä olen selvitellyt sivuainejuttuja, JOO-opintomahdollisuuksia ja vaihtohommia. Mun opinnot eroaa tosiaan "perusfuksin" opinnoista aika paljon ja näen itseni opinnoista puhuttaessa enemmänkin jo toisen vuoden opiskelijana. Tämän takia olen esimerkiksi voinut aloittaa kaksi uutta sivuainetta, taidehistorian ja johtamisen (tai no kolme, jos lasketaan oppiaineeseen kuuluva pakollinen sivuaine, taiteiden tutkimus ja teoria).

Mä tahtoisin kovasti myös lähteä vaihtoon jo näin kandivaiheessa, joten olen viimeksi tänään tiedekunnan opintotoimistossa selvitellyt vaihtokohteita. Sain paljon hyviä vinkkejä ja huomenna pitäneekin laittaa sähköposti laulamaan. Mua kiinnostaisi kovasti lähteä Ruotsiin, esimerkiksi Göteborgiin tai miksei Tukholmaankin, mutta katsotaan miten käy.

Härdellihäsäyksestä huolimatta ekat viikot yliopistossa ovat olleet huikeita. Mä nautin jokaikisestä luennosta ja yksi mun suurimpia huolenaiheita onkin, että miten mä ikinä ehdin oppia ja sisäistää kaiken sen, mitä tahtoisin. Haluan oppia kaiken nyt heti.

Pidän tästä syksystä. Vaikka olenkin mitä suurimmassa määrin kevään ja kesän lapsi, on viime aikojen raikas ilma tuoksunut ja tuntunut hyvältä. Aamulla herätessä ensimmäinen asia, jonka teen, on ikkunan avaaminen ja ulkoilman hengittäminen ja syksyisen raikkaan, hieman viileän mutta ei vielä kylmän ilman imeminen syvälle keuhkoihin antaa hyvän fiiliksen alkavaan päivään. Tykkään myös hengitellä iltailmaa ikkunasta ennen nukkumaanmenoa. Siitä tulee vaan yksinkertaisesti tosi hyvä olo.

Nyt eletään juuri niitä hetkiä, kun ulkona voi kulkea takki auki (kuten meikäläinen kuvainnollisesti 365 päivää vuodessa), mutta aurinkolaseille on vielä käyttöä ja avokkaitakaan ei ole tarvinnut vielä kääriä talviteloille. Alan pikkuhiljaa ymmärtää, mitä ihmiset tarkoittavat sanoessaan syksyn olevan heidän suosikki-pukeutumisaikansa.

 No niitä haalarimerkkejä!! Ja tietenkin elintärkeä laulukirja sitseille. Mä en edes osaa laulaa, mutta onneksi se ei kuulemma ole kovin olennaista. #voluumikorvaalaadun

 Yliopiston avajaiskarnevaalit. Vasemmalla tapahtuman olennaisin eli pomppulinna. #anna5vuotta

This is how we represent. Taisin kerran sanoa jollekin ostaneeni uuden värikkään mekon. Tarkoitin sillä tässä kuvassa näkyvää mustavalkoista mekkoa. Mutta mun mielestä toi on tavallaan värikäs. Siinä on kuvioitakin ja kaikkea. #annaei

F(riends)&F(ood) is all I need. 

Lisäksi olen ehtinyt

voittaa yhdet fuksiaiset, osallistua toisiin fuksiaisiin, hyppiä pomppulinnassa, osallistua synttäripaljubileisiin (parasta about ikinä), haaveilla Koffarissa pomppivien pupujen adoptoinnista (#punavuorenkanikartano), pohtia mihin osakuntaan liittyisin, viettää paljon aikaa yhden tollasen ihanan miehen kanssa, kehittää himon aurinkokuivattuihin tomaatteihin (mä voin kuvitella että ne paljon puhutut raskausajan "pakkosaadamuutendelaan"-ruokapakkomielteet on just tällaisia. Paitsi että en oo haikaran postituslistalla), nauraa huonoille vitseille rakkaiden ystävien kanssa, hankkia ekat haalarimerkit, todeta Unicafen kahvin olevan melkolailla pahaa, tuijotella pylväitä Senaatintorin laidalla (käsiteltiin pylväsmalleja taidehistorian antiikin Kreikan ja Rooman luennolla), todeta, että mun kanssafuksit on ihan superhuikeita tyyppejä, syödä brunssin sijaan sunnuntai-aamiaista Helenan kanssa ja suunnitella viikonloppumatkaa siskon luo Vaasaan.

So far, so good. Autumn and everything.

xx,

Anna

6 kommenttia:

  1. Voi miten onnellista ❤❤❤

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihii joo! Kiva jos oma fiilis välittyi tekstistä :)

      Poista
  2. Suosittelen Uppsalaa!!! Paras opiskelijakaupunki ja kuitenkin tosi lähellä Tukholmaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi vitsi, oon kyllä kuullut Uppsalasta paljon hyvää, se on kuulemma tosi kiva opiskelijakaupunki ja myös itse yliopisto on kuulemani mukaan oikein korkeatasoinen. Ootko itse ollut siellä? :) Mua kiinnostaisi lähteä Ruotsiin nimenomaan oppimaan ja puhumaan ruotsin kieltä, mutta kuulemma Uppsalassa puhutaan paljon englantia koska vaihtareita on niin paljon ja se on se ainoa asia, joka vähän estää sijoittamasta Uppsalaa listalle.

      Poista
  3. Joo opiskelin psykaa puoli vuotta! Ite en ollu vaihtari niin en osaa sanoa siitä kauheesti, mutta toisaalta jos ottaa kursseja ruotsiksi niin sithän siellä ainakin voi hengailla ruotsalaisten kanssa. Ja siel on myös sellasia nationeja, jotka on tosi tosi kivoja. Niissä on kaikkee toimintaa ja siellä myös pääsee puhumaan ruotsia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei superpaljon kiitos vastauksesta! Tosi hyvä pointti toi kurssien ottaminen ruotsiksi (mikä on tietenkin ihan luonnollista että silloin pääsee hengailemaan nimenomaan ruotsinkielisten kanssa). Vitsit, tän jälkeen katon kyllä Uppsalaa ihan uusin silmin. :)

      Poista