maanantai 3. helmikuuta 2014

Uusivuosi made in China


Kuten mun aikaisempia postauksia lukeneet ehkä muistavatkin, mulla on ollut vähän kehno vuoden alku. Itse vuoden vaihtuminen tapahtui onnekseni hyvässä seurassa rakkaiden ystävien ympäröimänä, mutta tammikuu onkin sitten ollut vähän alamäki-painotteinen. Vaikka mun elämässä ei ole edes tapahtunut mitään suuria, ikävällä tavalla mullistavia asioita, oon silti ollut tosi alakuloinen.

Niinpä kun tammikuun alussa, pari päivää uuden vuoden jälkeen kahvittelin rakkaan T:n kanssa, joka samanmielisenä nyökkäili kun kerroin "tyhmästä tammikuun alusta", päätettiin yhteistuumin juhlia uuttavuotta uudestaan. En muista kumpi hoksasi ensin, että kiinalaiset juhlivat omaa uuttavuottaan vain vähän meidän länsimaalaisten jälkeen, mutta kun oiva ystävämme herra Google kertoi kiinalaisten uudenvuoden paardien ajoittuvan tänä vuonna tammikuun viimeiselle viikolle, oli päätös sinetöity.

Moikka-moi vaan elämäni ikävin tammikuu, tervetuloa kiinalainen uusivuosi ja rai(la)kas helmikuu!

Niinpä viime perjantaina, joka sopivasti sattui vielä olemaan tammikuun viimeinen päivä, oli aika vetää näkymätön bailuhattu päähän. (Me tiedostettiin kyllä, että oikeasti kyseisiä pirskeitä juhlittiin torstaina, mutta meille perjantai sopi paremmin eikä jaksettu nipottaa. Ei se oo niin päivän päälle.)

Me haettiin take away -kinkkiä Annankadun New Bamboo Centeristä ja tultiin mun luo syömään ja olemaan. Ruoka oli taivaallista ja oli parasta viettää iisiä perjantai-iltaa ihan vaan himassa. Kiinalaisen makumatkailun lisäksi maisteltiin omenasiideriä ja korkattiin jälkkäriksi pullo skumppaa. Me käytiin myös torstaina T:n kanssa Kalliossa Hämeentiellä ostamassa onnenkeksejä. Ostettiin varmuuden vuoksi kaksi pakettia, molemmille omat, jotka me sitten avattiin perjantaina. Itse keksit on suoraan sanoen kuin vaniljan makuista pahvia nakertaisi, mutta onneksi hauskat ennustukset kompensoi.



Me tosiaan avattiin kaksi pakettia onnenkeksejä, koska miksi niitä nyt ruveta säästelemäänkään? Molemmat sai suunnilleen tusinan verran ennustuksia ja pari yhteistä. Osa ennustuksistä oli täyttä puppua ja osa taas taattua asiaa. Oma henkilökohtainen lempiennustukseni oli "Try not to have a good time... This is supposed to be educational."

Jälkkäri numero kakkosena mä leivoin meille mustikkapiirakan. Mun piti leipoa se jo aiemmin päivällä, mutta multa loppui sokeri enkä ehtinyt kauppaan ennen kuin piti jo treffata T. Niinpä T toimi meidän dj:nä sillä välin kun mä väsäsin meille jälkkäriä.

"Anna mä en kestä, miten hartaasti sä sitä keittokirjaa luet ja leivot."

Piirakka oli varsinainen suksee (vaikka siitä ei olekaan kuvallisia todisteita), mikä on hieno juttu toki jo ihan yleisellä tasolla, mutta jotenkin vielä ihan pikkuisen siistimpää se on, kun sen onnistumisesta on vastuussa allekirjoittanut. Minä ja keittiö ei vieläkään olla ihan sinut, mutta kehitystä on tapahtunut!


Herkullisten vatsantäytteiden lisäksi illan toista pääosaa näytteli tietenkin rakas ystäväni. Me parannettiin maailmaa ja pohdittiin syntyjä syviä, mutta vastapainoksi myös naurettiin vatsamme kipeiksi. Meillä on varmaan sairaan huono huumorintaju eikä ymmärretä yhtään, mikä on oikeasti hauskaa, koska meihin Putous ja "mä oon Viiskulman kuumin ja seksikkäin jäbä" sekä "aina kun sie puhut sitä imatraa, se saa miut hitokseen romahtaa" uppoaa ihan kybällä. Tää on eka tuotantokausi, jota mä oon oikeasti tunnollisesti katsonut ja ai hemmetti. On se vaan hauska. Ja on se jengi siellä vaan niin taitavaa.

(Saa tuhahdella ja paheksua ja nyrpistää nenää mun huumorintajun alhaistakin alhaisemmalle tasolle, ei haittaa kuulkaa yhtään!)

Mä koukutin myös vaimokkeeni AH:n sunnuntaina kyseiseen sarjaan. Katsottiin yhdessä uusin jakso ja oon ihan varma, että naapurit arvosti ihan hirveesti sitä yli tunnin kestänyttä naurunräkätystä, joka mun asunnosta kantautui.

Mulla oli siis mitä erinomaisin uusivuosi. Tää pitää varmaan ottaa tavaksi.

Sitäpaitsi me vähän googlailtiin ja vuosi 2014 on kiinalaisessa kalenterissa Hevosen vuosi. (Mä oon niiden horoskoopissa Hevonen eli sama suomeksi: tää on mun vuosi!) Ja koska kaikki mikä on mun, on myös mun rakkaiden eli koska tää on Hevosen eli mun vuosi, tää on myös T:n vuosi. Ja toisinpäin sitten kun on T:n kiinalainen vuosi.

Toivottavasti teillä muilla on ollut kiva ja toiveiden täyteinen tammikuu. Seuraavaksi nenä kohti hulvatonta helmikuuta!

Vuosi 2014, mulla on nyt niin kreisin hyvä tunne tulevasta vuodesta, että mä haastan sut: bring it on, show me what you got, täs mä oon!

xx,

Anna

2 kommenttia:

  1. Oii kiinalainen uusivuosi! Mua innosti tosi paljon ku luin jostain tapahtumakalenterista et Helsingin Narikkatorilla vietettii uvta perjantaina, harmitti tosi paljon etten ehtiny käydä katsomassa! No mut ens vuonna sitten.. Hehe. Voit hei liittyy mun ja Helenan kerhoon jossa vuosi 2014 on alkanut vasta helmikuussa, skipattiin tammikuu koska se oli niin paska kuukausi ettei haluttu liittää sitä tähän vuoteen ollenkaan :D Näin voidaan sit joulukuus puhua et onpa ollu hyvä vuosi!

    Ja edellinen postaus... Bryssel ♥ Huippufantsuu viikkoa tyttö!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä missasin kans täysin ton Narinkkatorin kiinalaisen uudenvuoden, näin kojuista vilahduksen kun olin spora-ajelulla eli melkein olin paikan päällä, hehe.

      Tykkään tosta teidän kerhosta, laitoin jäsenliittymishakemuksen tulemaan!

      Brysseli oli todella jees. Ihanaa viikkoa sullekin (nauti Englannista!!) <3

      Poista