tiistai 1. toukokuuta 2012

så de va vappen

Iltoja.

Eiköhän se kevät oo nyt virallisesti alkanut. Ainakin täällä Helsingissä, allekirjoittanut kun on tallustellut jo useamman päivän ajan jo pelkissä baltsuissa, ilman sukkia tai sukkiksia. Hurraa!

Mä vietin vappua oikein pitkän kaavan mukaan, sillä ns. aloitin vappuilun jo viikonloppuna kun kävin kotikotona Rixbyssä. Lauantai-iltana nimittäin istuttiin iltaa Sofian ja kahden meidän yhteisen ystävän kanssa (joista toinen itse asiassa oli mun ex-poikkikseni. Mutta me tosin ollaan edelleen aika läheisiä ja nähdään aika usein) ja illanvieton seurauksena lähdettiin käymään Tervakoskella (haha no jep) ja sen jälkeen suunnattiin vielä baariin. Ilta kuluikin siis naurun ja syvien keskustelujen merkeissä, voi hitsi miten mä oonkaan ikävöinyt tota jengiä!

Toi taivas oli niiiiiin mageen näkönen, että kuvasin sitä about koko
ajomatkan Rixbystä Tervakoskelle. 



Illan aikana pohdittiin mm. että mistä johtuu, että aina kun yks kaveripoika moikkaa mua, hän korottaa ääntään korkeammaksi ja on jälkeenpäin sillee "wtf miks mä teen noin?". Sain tästä monet hyvät naurut. Puhunkohan mä jotenkin sit korkealla äänellä?


Se oikea originaali syy vapun juhlimiseen: munkkiöverit!


Sunnuntai meni lagaillessa äidin helmoissa ja herkutellessa äidin tekemillä munkeilla ja iltasella hengattiin siskosten kesken Sofian luona ennen kuin puolen yön aikaan suuntasin kohti Helsinkiä. Maanantaina olin melkein yhdeksän tuntia duunissa ennen kuin pääsin aloittamaan vapun juhlinnan.

Soittelin ystäville, jotka kuulemma istuivat Koffissa. Niinpä kipaisin käymään kotona, vaihdoin vaatteet, laitoin hiukset ja naaman ja juuri ennen lähtöä yksi Koffissa henganneistani ystävistä tuli käymään mun luona pissalla. "Rakastan tätä sun kämpän sijaintia."

Koffissa viihdyttiin monta monta tuntia ja jossain välissä ehti tulla pimeäkin. Kavereita tuli vastaan joka kulmalla ja nurmikolla ja yhden vanhan frendin kanssa käytiinkin syömässä Iso Roban Stadin Kebabissa. Vaikka mulla ei ollut edes nälkä. Mutta milloin mä sanoisin "ei" ruoalle? No niinpä.

Puolen yön jälkeen lähdettiin jatkoille tyttöjen luo Laajikseen. Tosin molemmat emännät sammahti alta aikayksikön, joten me jatkoiltiin sit minä plus kolme kundia. Oli hauskaa. Tosin yhdessä vaiheessa pojat dissasi mun entistä lukiotani Kalliota, jota tietysti uskollisena ex-oppilaana kaikin voimin puolustin. Mutta sitten puhe siirtyi meidän lukion stereotyyppisiin oppilaisiin ja siinä vaiheessa mäkin jo kikattelin. Mä kun oon ulkoisesti ja sisäisesti aika kaukana siitä stereotyyppisestä rastapää-ituhippi-(teko)taiteellisuus-saagasta. Ja joo, stereotypiat on aina stereotypioita, kyllähän me se tiedetään. Yleistäminen on vaan välillä tosi hauskaa.

Mun lukiovuodet oli kuitenkin parhaat ikinä ja löysin lukiosta monet mun parhaista ja läheisimmistä ystävistä, enkä ikinä oo katunut, että hain, pääsin ja menin. Kallio on kultaa. Piste.

Aamulla herättiin jopa ihan ihmisten aikoihin ja lainasin AH:lta parhaimmat dagen efter -kuteet ikinä! (Vaikka mulla ei edes ollut mitenkään kehno olo, hyvä minä!)

AH taikoi musta puolivahingossa gangstan ja pitihän se nyt ikuistaa. Tollanen huppari-lökäri -tyyli on niin kaukana mun arkipukeutumisesta, että terve. Mutta sitä hauskempaa on aina leikitellä tollasilla asuilla. Kavereiden reaktiot fabossa oli lähinnä luokkaa "APUA :D"

Tältä siis näyttäisin jos olisin Anna from the block / Ghetto-Anna / Anna da katujen kasvatti / "jou matafakaa" -Anna.

Tosin mä en tiedä onks katu-uskottaville ghettomuijille sallittua, että huppari ja kollarit on värisävyiltään noin matchy-matchy. En myöskään tiedä arvostaisko ne tota mun pinkkiä kynsilakkaa sormissa JA varpaissa.


Anna goes gangsta....

....ja gansta goes vappu. 

Katottiin aamulla Itse Ilkimys, joka oli tosi hyvä! Lasten leffat ne vaan on parhaita.

Leffan jälkeen osa jengistä tilasi pizzaa (mä en osallistunut, koska olin just saanut päivän ekan kahviannoksen eteeni eli laitetaan täysin kofeiinihöyryjen piikkiin toi pizzattomuus) ja me lähdettiin kolmen hengen vappubrunssipiknikille Laajiksen kallioille. Näkyi kuulkaa meri ja aurinko paistoi. Tosin meidän brunssi sisälsi vaan pizzaa, Pepsiä ja vettä. Mutta ei se nyt ehkä oo niin justiinsa. Ens vuonna haluan kyllä ihan kunnolliselle standardi-vappupiknikbrunssille!

Nautittiin auringosta kunnes tuli vähän vilu, se tuuli kun ei ollut ihan sellanen lämmin kesätuuli. Sisällä lojuttiin, katottiin toisella silmällä Titanicia ja lojuttiin lisää. Jossain vaiheessa ryhdistäydyin ja lähdin kotiin. Kävin matkalla Kampin K-Supermarketissa ja ostin vähän patonkia, täytteitä ja jätskiä pientä vappuherkutteluhetkeä varten. Loppuillan oonkin lähinnä syönyt ja lojunut sohvalla. Todella rentouttavaa kaikin puolin.

Tosi outoa, että huomenna on jo keskiviikko koska mulla on ihan sunnuntai-fiilis. Mutta tuntuupa viikko lyhyemmältä.

Nyt pitää mennä nukkumaan vappen efter -yöunet. Loppuviikolle kun olisi luvassa vaikka mitä duunipalaveria ja opiskeluhommaa.

Toivottavasti kaikilla oli kiva vappu!

Pus vain,

Anna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti