lauantai 26. tammikuuta 2019

10 X PARASTA



-Oltiin muutama viikko sitten ekaa kertaa Ventunossa erään ystävän kanssa ja tilattuamme ja ruokia odotellessamme meille tuotiin tervehdys keittiömestarilta alkupalojen muodossa. Ilahduin niin paljon! Mikä ihana ele! Siitä saamme todennäköisesti kiittää ystäväni tuttavaa, joka työskentelee kyseisessä ravintolassa ja joka otti meidät saapuessamme vastaan. Emme nähneet häntä enää, joten emme voineet tarkistaa asiaa, mutta näin uskoisin homman menneen. Joka tapauksessa: vitsi miten hyvä mieli tuli! (Etenkin kun ruoka oli todella hyvää. Ihastuin myös kuollakseni paikan Fig-cocktailiin, vahva suositus!)

-Lintujen laulu. Mun mielestä pikkulinnut on tosi söpöjä ja ilahdun aina niiden sirkutuksesta.

-Se, kun pakkasella lumihangissa näyttää kimaltavan miljoonia timantteja.

-Hymiön piirtäminen huurusteeseen vessan peiliin ja sen näkeminen taas myöhemmin, kun oli jo ehtinyt unohtaa edes piirtäneensä sitä.

-Treeneistä tuleva hyvä olo. Ollaan kohta treenattu puoli vuotta siskon kanssa TFW:llä, sadan treenin rajapyykki lähestyy! Olen siitä niiiiiiin innoissani. Mieletöntä on myös, kun treenien jälkeen iskee sellainen endorfiinihumala, että meinaa alkaa kyyneleet valua kun on vaan niin hyvä fiilis. Ihan käsittämätöntä. Tai tavallaan ei, mä oon muutenkin aika herkkä itkeskelemään vaikka mistä. Ihmisen mieli on kyllä jännittävä asia.


-Helmetin lukuhaaste. Parasta bestiä. Olen innostunut vapaa-ajan lukemisesta ihan uudella tavalla ja mulla on listaa varten suunniteltuna jo vaikka kuinka montaa kirjaa, jotka haluan lukea.

-Xylimaxin imeskeltävät (ja hyvänmakuiset) Muumi-ksylitolipastillit. Mun hammaslääkäri "kielsi" multa purkan ja suositteli imeskeltäviä pastilleja, koska mun hampaissa on jälkiä eroosiosta, joka puolestaa lienee aiheutunut öisestä stressi-narskuttelusta. Pastillit it is.

-Kauniit talvipäivät. Vitsi mitkä säät Helsingissä on viime päivinä ollut! Tosi kylmä, mutta niin aurinkoista ja kaunista! Ihana talvi!

-Töölöntorilla sijaitsevan Mamma Rosan superkauniit talvivalot. Toivon, että ne pysyvät paikoillaan ainakin helmikuun loppuun!

-Tilasin itselleni viikonloppu-Hesarin naurettavan edullisesti (opiskelijahinnat woopwoop) ja lehtiä viime ja tänä viikonloppuna lueskellessani ilahduin useampana päivänä toimittajien laajoista sanavarastoista ja suomen kielen rikkaasta käytöstä. Oikeastaan niin paljon, että oli pakko muutamana päivänä ylistää löytämiäni sanoja eräälle suomen kieltä opiskelevalle ystävälle ja tästä syntyi mun hänelle lähettämä "päivän sana" (nauroin myös, että kivat raamatulliset vibat). Viimeisimmät päivän sanat olivat retale, pölähtää ja viheliäinen. Suomi on niin hieno kieli, EN KESTÄ!

xx,

Anna

2 kommenttia:

  1. Anna - aivan ihana yllätys bongata uusia tekstejä! En ollut vähään aikaan käynyt täällä, ja nyt ilokseni huomasin sun kirjoittaneen jälleen. :) Tuli niin iloinen fiilis, että ihan spontaanisti ryhdyin kommentoimaan.

    1) Tuo DvF:n kirja on ihana! Löytyy myös omasta hyllystä. Dianen tavassa olla niin sinut itsensä ja menneensä kanssa on jotain niin kaunista, rauhoittavaa ja inspiroivaa. Mun mieltä lämmitti ton kirjan välitön sävy.
    2) Alkoi hymyilyttää sun purkkakielto - sain viime viikolla ihan samaa palautetta hammaslääkärissä. Hain siis itse samoja pastilleja, ja syynä samainen stressiperäinen narskuttelu. :D Gradun sijaan mulla on kandi työn alla, ja se lievästi sanottuna tökkii. Joten narskuttelen öisin, kun ei päivisin jaksa stressata. Mielenkiintoinen on ihmismieli, samaa mieltä...
    3) Suomen kieli on ihan huippu! Mun mielestä meidän sanonnat ja humoristiset letkautukset ovat yksittäisten sanojen lisäksi äärettömän luovia. Kuka niitä keksii?

    Tällä epäloogisuuden huipentamalla kommentilla halusin vain sanoa, että mahtavaa lukea taas sun juttuja. Oon vuosia seurannut tätä blogia, ja aina sun positiivisuus ja energia lämmittää. Oot huippu, tsemppiä graduun ja Töölö-arkeen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei apua, ihana sinä! Mulle tuli tosta sun kommentista niin hyvä mieli! <3 Kiitos, että kommentoit, epäloogisuuden multihuipentumat on just niitä parhaita! (Harrastan samanmoisia itsekin.)

      Mä tykkäsin tosta DvF:n kirjasta kans tosi paljon ja aivan samoista syistä kuin sä!

      Mä oon välillä jäänyt tuntikausiksi googlailemaan eri sanojen etymologioita. Joskus joidenkin sanojen alkuperät on aivan itsestäänselviä ja välillä taas on ihan mind blown. Suomen kieli on huikee!

      Tsemppiä kandin kanssa, sä pystyt siihen kyllä! Vähän kerrallaan vaan eteenpäin. :) Ja ihanaa kevättä sulle! <3

      Poista