torstai 23. heinäkuuta 2015

Throwback Thursday: Rakas, rakkaampi, Ruisrock


Otetaanpa näin torstain kunniaksi pieni throwback parin viikon taakse, heinäkuun alkuun.

Ruisrockiin.

Olenkin ehkä aikaisemmin maininnut, että tänä kesänä me vietettiin Ruissin kanssa meidän viisivuotispäivää. Viisi kesää sitten mä saavuin Ruissaloon ihan festari-untuvikkona ja mistään mitään tietämättömänä. Olin tuolloin töissä erään lavan bäkkärillä, "vähän auttelemassa", kuten mulle tuolloin sanottiin. Sain vaivanpalkaksi viikonlopun festariliput, matkat ja majoituksen ja ehdin juosta keikoilla ja bailatakin kiitettävästi. Ilmeisesti tein kuitenkin hommani oikein, koska seuraavana kesänä kuului taas kutsu töihin. Ja sitä seuraavana. Työnkuva muuttui vuosi vuodelta vaativammaksi ja aloin hiljalleen saada enemmän ja enemmän vastuuta.

Ja sitten tajuan saapuvani Ruissaloon jo viidettä kesää putkeen, on viralliset työnimikkeet ja tittelit ja koko hoito. Tänä kesänä toimin tosiaan erään lavan backstage-hostina yhdessä kokeneemman kollegani kanssa. Lyhyesti sanottuna pidimme siis huolta backstage-alueestamme ja siitä, että lavamme artisteilla oli kaikki hyvin ja että he viihtyivät. Voin myös kertoa, että nyt tein hiukan muutakin kuin "vähän auttelin".

Mä en ole koskaan ollut Ruississa "pelkästään" festarivieraana, enkä näin viiden työkesän jälkeen varmaan enää osaisikaan. Tai edes haluaisi olla. Flow on sitä varten. Flowssa voin fiilistellä ja ihastella kaunista ympäristöä ja bändejä sydämeni kyllyydestä.

Ruisrock on ehkä hektisin ja vaativin duunipaikka, jossa olen ikinä ollut. Työ on rankkaa eikä todellakaan pelkkää chillailua ja keikkojen katselua. Elämä Ruissi-kuplassa torstaiaamusta sunnuntai-yöhön on yhtä suurta hallittua kaaosta. Olin festareiden jälkeen niin univelkainen ja puhki, etten kuvitellut ton tasoisen väsymyksen edes olevan mahdollista.

Mutta minuuttiakaan en vaihtaisi pois. Kuten hommia pidempään tehneet kollegat totesivat, tää on ammatinvalintakysymys, tätä tehdään rakkaudesta lajiin. Ja olen aivan samaa mieltä. On se kuitenkin vaan niin huikeeta ja ennen kaikkea antoisaa hommaa. On jotenkin tosi siistiä tajuta, että hei, mä oikeasti osaan ja tiedän miten homma pyörii, vaikka en ole opiskellut esimerkiksi alan ihmisten keskuudessa yleistä tapahtumatuottamista päivän päivää.

Mulle Ruissi on maailman paras ja rakkain kesätyöpaikka. Heinäkuun ekan viikonlopun viettäminen Turussa ja Ruissalossa on perinne, jolle toivon jatkoa vielä monen monta vuotta.

 #theplacetobe eli #ihanaruissalo

 Ne niin sanotusti "paremmat pelipaikat" #ääreislol

 #anotherdayanothermeeting 

Totuudenmukaisempaa olisi, että tässä olisi kuva kahvikupista eikä ilmaisesta drinkistä. 

xx,

Anna

2 kommenttia:

  1. Kiva teksti - kuten aina.
    Onko sinulla suuria suunnitelmia loppukesälle?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Lenina! :)

      Mulla alkaa ylihuomenna kuukauden pituinen kesäloma töistä (jonka jälkeen alkaakin jo yliopisto) ja olen aika innoissani edessä häämöttävästä lomasta! Mitään suuria suunnitelmia mulla ei ole, toistaiseksi ainakaan. Tarkoituksena olisi ottaa rennosti, viettää aikaa rakkaiden ihmisten kanssa, käydä Flowssa ja ehkä vähän matkustella, jos ei muualla niin täällä kotimaassa. Ajatuksena olisi käydä ainakin Hangossa ja Turussa. Paljon on siis tilaa ex temporemaisille hetken mielijohteesta tapahtuville, spontaaneille kivoille jutuille. :)

      Poista