sunnuntai 19. helmikuuta 2017

Sauna-sunnuntai: ihan 5/5


Mä en tiedä miten mä niin usein ajaudun siihen tilanteeseen, että teen vähän niin kuin puolivahingossa ihan tuhottomasti töitä. Tai siis tuhottoman paljon ottaen huomioon, että mä olen olevinani päätoiminen opiskelija. Tällä viikolla kävi taas niin, mutta no, onneksi alkavalla viikolla olen töissä vain yhtenä päivänä, sehän on melkein kuin lomalla olisi. Mikä on kyllä ihan hyvä juttu, etenkin kun kandin tutkimussuunnitelman palautus on tiistaina ja kyseinen pamfletti on mulla vielä melko lailla alkutekijöissään. Sen parissa olisikin tarkoitus askarrella huominen (ja jos rehellisiä ollaan, niin varmaan myös tiistai-iltapäivä).

Eilen vietin villin lauantain ja pesin illalla töiden jälkeen neljä koneellista pyykkiä, muun muassa kaikki meidän petivaatteet. Ja koneen pyöriessä katsoin Skamia (neljä jaksoa enää jäljellä!!). Nyt on kuulkaa pöyhkeät untuvatyynyt ja mun ihana untuvapeittokin on taas yhtä suurta hattaramerta. Mä olen aina tykännyt kotoilusta ja kodin laittamisesta (ja oman kotini siivoamisesta, SIIS EHKÄ MAAILMAN TERAPEUTTISIN ASIA), mutta Uppsalasta paluun jälkeen se tuntuu siirtyneen ihan uudelle tasolle. Ajattelin kirjoittaa tästä erikseen, niin innostunut mä kotona touhuamisesta olen, haha.

Mulla on hektisen viikon päätteeksi ollut tosi kiva sunnuntai. Ensimmäistä kertaa moneen viikkoon en ollut töissä, mikä mahdollisti sen, että voitiin jäädä balettitunnin jälkeen Helenan kanssa saunomaan UniSportin tiloihin. Me suunniteltiin tätä monta viikkoa ja nyt vihdoin päästiin toteuttamaan meidän sauna-sunnuntai! Ulkona oli harmaata ja kosteaa, joten mikäpä sen antoisampaa kuin sukeltaa lämpimän saunan huomaan aivan huipun balettitunnin päätteeksi. Olin aamulla niin fiiliksissä, että ostin meille saunajuomatkin, sitä sellaista Novellen Sinkki + E Aprikoosi ja jasmiini -kivennäisvettä. Se on niin hyvää! Faija tykkää siitä myös ja niillä on aina kotona tölkkikaupalla sitä jääkaapissa ja jouluna kun oltiin siellä niin mäkin sitten koukutuin. Toki limun hörppiminen on aina joskus paikallaan, mutta tota Novellea litkiessä on sellainen fiilis, että se tekee hyvää paitsi makuhermoille, myös muulle kropalle. En tiedä miten paljon se pitää oikeasti paikkansa, mutta hyvää se on silti.

Kuten vähän ounasteltiinkin, suihkutiloissa oli tosi tyhjää ja saatiin saunoa ja suihkutella oikeastaan lähes kaksistaan. Hitsi miten kivaa oli, päivä-sauna menee ehdottomasti jatkoon! Tuntui, että kireät lihakset ja väsymys ja stressi suorastaan sulivat sinne saunan lauteille.

En ole saunonut aikoihin ja tuntuikin, että naama suorastaan hehkui kun suuntasin myöhemmin iltapäivällä kotiin. Posket rusottivat kuumien löylyjen jäljiltä ja iho näytti niin kivalta, ettei tullut mieleenkään meikata. Äitikin kävi tänään kylässä, hoidettiin yhdessä yksi huonekalu-proggis pois alta ja käytiin sen kunniaksi "remppa"-pizzalla.

Seuraavaksi mä ajattelin laittaa jonkun rauhallisen listan soimaan taustalle ja venytellä hiukan ennen nukkumaanmenoa. Ja ehkä katsoa yhden jakson Skamia.

xx,

Anna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti