torstai 11. kesäkuuta 2015

Pysy blogin perässä


Ihanaa torstaita tyypit! Mulla on ollut taas pienehkö työputki päällä. Duunin jälkeen olen käynyt ystävien kanssa niin riehumassa Punavuoren yössä kuin ihastelemassa Ateneumin kauniita kokoelma- ja Tapio Wirkkala toisin silmin - näyttelyitäkin.

Tänään olen kuitenkin viettänyt vapaapäivää rastimalla asioita to do -listaltani. Olen pessyt pyykkiä sekä vihdoin ja viimein myös mun ikkunat, joiden pesemistä olen suunnitellut vaatimattomasti ihan vaan pari viime kuukautta. Lisäksi järjestin ja arkistoin vihdoin viime talvesta asti levällään olleet paperit.

Mulla on ihan superreipas olo, joten "reippaillaan" nyt täällä blogin puolellakin.

Kuten monet (lue: tyyliin kaikki) tietänevätkin, vanha ja kunnioitettu Blogilista lopetti tän kuun alussa toimintansa. Kun aloin silloin joskus lukea blogeja, Blogilista oli mulle se ensimmäinen paikka, josta löysin luettavaa.

Blogilista oli myöskin ainoa paikka, johon tän blogin sen perustamisen jälkeen listasin. Olin toki jo silloin tietoinen myös muista vastaavista sivustoista, mutta en kokenut niitä jotenkin tarpeellisiksi. Toisin on nyt.

Tässäpä siis ne kanavat, joista tämän blogin löytää:

(Teki mieli heittää tohon joku "tässä niitä Suezin ja Panaman kanavia eheheheheh" -tyyppinen vitsi. Olisin varmaan ollut ainoa, joka sille olisi nauranut.)

*BLOGLOVIN'



Joku ihana oli tehnyt mun blogille sivun Blogloviniin (kiitos kuka ikinä oletkin!). Tai siis näin kuvittelisin, koska löysin blogini sieltä kun rekisteröidyin sivulle. Blogin sivu löytyy siis täältä, josta sitä voi halutessaan seurata.


*BLOGIPOLKU



Tutustuin myös uuteen kotimaiseen Blogipolkuun ja jos haluatte seurata blogia sitä kautta, siellä sijaitseva blogin sivu löytyy täältä klik klik.


*INSTAGRAM



Instagramiin (@annastrawberryy) päivittelen kaikkea hauskaa ja höpsöä. Sellaisia arkisia kivoja asioita.

Mulla menee varmaan koko kesä kun yritän opetella ymmärtämään, miten Bloglovin' ja Blogipolku toimivat. Luultavasti vika on enemmänkin käyttäjässä kuin käytetyissä sivustoissa, mutta musta noi molemmat on hiukkasen hankalia ja vähän monimutkaisia. Osaan joka tapauksessa jo kirjautua sisään, löytää oman blogini sivulle ja kirjautua ulos. Hienosti suoriuduttu minä.

Olen muutenkin auttamaton rähmäkäpälä, mitä tulee mihinkään sisäänkirjautumista vaikeampaan tietokone-asiaan. Älkää edes kysykö mistään koodi-hommista. Pitäisi kysyä noistakin joltakulta. Broidi varmasti tietsikkanerona osaisi kaiken, mutta en tiedä kuinka innoissaan se olisi nakuttelemassa ja muokkaamassa koodeja/kuvien leveyksiä/nomitänäitänyton isosiskon hömppäblogiin, haha.

Mä itse seuraan joitain blogeja täältä Bloggerista käsin, mutta rehellisyyden nimissä tunnustettakoon, että suurimman osan näpytän osoitekenttään ihan ulkomuistista. Mulla ei siis ole mitään aavistusta, kuinka paljon ihmiset käyttää noita sivustoja blogien seuraamiseen. Onhan se tavallaan näppärää, kaikki lempilukeminen yhdessä paikassa.

Ulkona on huikea auringonpaiste ja mulla edelleen tuhottomasti energiaa ("lauloin" tossa just vanhoja The Corrsin ja Suurlähettiläiden biisejä Spotifyn tahtiin. Ja vähän Ellie Gouldingia myös. Kivojen biisien laulaminen kovaan ääneen on näköjään tosi energisoivaa). Tulee toivottavasti hyvä treeni illalla kun suuntaan salille.

xx,

Anna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti