lauantai 18. lokakuuta 2014

Sitä plus tätä eli lokakuista laiffia

Heipä hei!

Mulla oli aika kreisi viime viikko, olin kuutena päivänä duunissa ja tuolloin meneillään olleet Hullut Päivätkin pisti ihmiset ihan sekaisin, mikä näkyi myös meillä. Onneksi ne on vaan kaksi kertaa vuodessa.

Duunaroinnin lisäksi olin superskarppi ja hankin itselleni vihdoinkin salijäsenyyden! Olen ehtinyt käydä salilla sen jälkeen vasta kahdesti, mutta musta se on ihan okei, etenkin kun ekan salikerran jälkeen lihaksiin sattui monta päivää ("tervettä kipua, tervettä kipua", vakuuttelin itselleni kun portaiden laskeutuminen kihelmöi. PALJON.). Tokan kerran jälkeen ei sattunut enää yhtään niin paljon. Eikä yhtään niin montaa päivää.

Tämän lisäksi mä olen ehtinyt käydä muuttamassa vanhimman pikkusiskoni puolisoineen, onneksi ihan vaan Helsingin sisällä. Toisin sanoen, ilmestyin paikalle kun muutto oli jo tapahtunut (omaksi puolustuksekseni on sanottava, että iskin paikalle suoraan yhdeksän tunnin duunipäivän jälkeen) ja makasin sohvalla siskon kanssa juoruten.

Duunimatka/muuttoasu. Pipo pelasti huonon tukkapäivän.

Viime viikonloppuna kävin myös edustamassa pienimuotoisissa levyjulkkareissa Espoossa. Olin hyvän ystävän avecina, joka tunsi ko. bändin jäsenet, joten siinä tuli sitten kilisteltyä aika monta kertaa ja ties keiden kaikkien kanssa. Aamuöinen kotimatka Espoosta kesti melkein tunnin, mutta onneksi mulle ei koskaan tuottanut vaikeuksia nukkua kulkuvälineissä. Note to self: sille on olemassa hyvä syy, miksi käyt riekkumassa ainoastaan Helsingin keskustan baareissa.

Opiskelut haukkaa myös aikamoisen palan mun vapaa-ajasta. Viime viikolla olin vähän laiska, mutta kohta alkaa deadlinet lähestymään, joten pitänee vähän skarpata. Toisaalta huomasin just äsken, että yhden projektin, jonka deadlinen kuvittelin olevan ensi viikon tiistaina, pitääkin olla valmis vasta viikon päästä tiistaina. Jes. Pitäisi varmaan tsekkailla kalenteria vähän aktiivisemmin.

Mun kalenterin käyttö on muutenkin jäänyt ihan paitsiolle. Juuri ja juuri muistan tarkistaa työajat ja mulla ei ole kalenteria edes ikinä messissä missään. Tossa se lojuu aina samalla paikalla, sohvan käsinojalla. Toki auki (ja yleensä vielä oikean viikon kohdaltakin, heh).

Tällä viikolla duunien lisäksi vietin maanantain kotiseutumatkailun parissa. Päivä alkoi metromatkalla Vuosaareen (vaadin saada päästä ikkunapaikalle, tulee sen verran harvoin käytyä noin syvällä idässä), jonne saavuttuamme kävelimme läheiselle ulkoilualueelle bongailemaan lintuja. KYLLÄ. Bongailemaan lintuja.

(Mä en tosiaan nähnyt sitä tilheä kun käytiin Korkeasaaressa. Tilanne oli tietenkin korjattava.)

Ei tosin sitten nähty tilhiä, mutta nähtiin varpunen, varis, korppi, pulu, talitiainen, vesilintuja ja puukiipiäinen. Ja lisäksi kuultiin haukan ääni. Seuralainen tosin kyseenalaisti sen, oliko kyseessä todella haukka, mutta mä olen aivan varma että oli. En tosin tiedä miten katu-uskottavia lintubongareita oltiin, kun ei meillä ollut edes kiikareita. Lasketaanko järkkärin zoomi? Ai ei.

Mietin etukäteen huolella, mitä lintubongareilla mahtaa olla päällään ja päädyin hihoista käärittyyn löysään villapaitaan, farkkuihin ja Consseihin. 10 tuntia myöhemmin, yhä täysin samassa outfitissä, join halpaa lonkeroa ja tanssin melkein tyhjässä baarissa Robinin tahtiin. Eikös onnistuneen asuvalinnan merkki ole se, että se käy tilanteeseen kuin tilanteeseen (hehe).

Maanantai oli hieno päivä.

Alkuviikon löysäilyn (tunnetaan myös termillä "vapaapäivä") jälkeen olenkin taas ilahduttanut työkavereita ihan päivittäin naurukohtauksillani ja energiapiikeilläni.

Huomenna olisi tarkoitus suunnata perheen kanssa brunssille Kallioon ennen duuniputken jatkamista. Perhe ympärillä, ruokaa ympärillä. Ton combon kanssa ei voi mennä pieleen.

xx,

Anna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti