tiistai 19. maaliskuuta 2013

Vallan iloinen tiistai

Mä oon ihan mielettömällä tuulella.

Mulla on likainen tukka ja pyykkiä pitäisi pestä, mutta arvatkaa mitä? I DONT GIVE A DAMN.

Lallallallaaaaa.

Koska mä oon nyt hyvällä tuulella.

Ilon aiheita tänään: täällä pääkaupungissa paistoi aurinko ja eilen satanut lumi oli sulanut pois kun pääsin töistä. Kyllä se kevät sieltä tulee, odottaakapa vaan!

Oon tänään ollut yhteyksissä mun lempparityttöihin ja siitä(kään) ei voi tulla kuin hyvälle tuulelle.

Ja tietysti. Tasa-arvon (ja Minna Canthin) päivänä on ehkä maailman huikein juttu, että tänään keskiyöllä aukaistu lakialoite tasa-arvoisen avioliittolain puolesta on alle vuorokaudessa kerännyt mielettömät 100 000 ja risat allekirjoitusta. Ihan mieletöntä. Mä tuen tota henkeen ja vereen, koska jos mulla on mahdollisuus mennä naimisiin elämäni miehen kanssa, mä haluan, että myös mun rakkaalla ystävällä on mahdollisuus mennä naimisiin oman (samaa sukupuolta olevan) seurustelukumppaninsa kanssa. Ja jos toi tahti jatkuu, niin vielä jonain päivänä onkin! Ja just niin sen kuuluukin mennä.

Kuten eräs frendi hyvin sanoi: "Sama se on ketä rakastaa. Kunhan saa rakastaa."

En sano muuta kuin että kannattaa allekirjoittaa.

Puhuin äsken yli puoli tuntia Skypessä faijan ja pikkusiskon kanssa ja hehkutin löytämääni uutta, superhyvää raejuustoa (Lidlistä, 70snt purkki!) ja sitä, että juoksu kulki aika kivasti viikonloppuna.

Ja sitä, että katoin tänään vikan Iholla-jakson. Voitteko kuvitella, miten övereissä tunnetiloissa olin kun koko vuoden ultimaattisesti paras sarja loppuu siihen, että siinä soi Florence + the Machinesin Shake It Out? Ei ollu kuulkaa liikutuksen kyyneleet kaukana.

Mä tykkään Iholla-sarjasta, koska se on henkilökohtainen olematta kuitenkaan ällöttävän tirkistelevä ja inhottava BB:n tavoin. Se on koskettava, ja mikä parasta, aito. Mä en vaan yksinkertaisesti kestä miten järisyttävän hyvä sarja se on.

Pikkusisko ehdotti, että alkaisin itse kuvaamaan itseäni. Ja mä keksin siitä, että joka sunnuntai voisin sit lähettää niille videokoosteen mun viikosta. Kooste mun viikosta so far sisältäisi mm.:

-aamuisen kreisipirteän tanssikohtauksen samalla kun söin vasemmalla kädellä aamupalaa
-reissun Krunaan ja hammaslääkäriin
-fiilistelykävelyä Aleksilla arskat silmillä
-yleistä riemuidioottihymyilyä
-herätyskellon torkuttamista useaan kertaan koska en vaan kykene eroamaan mun untuvaisista petivaatteista

Kuvakooste mun parista viime päivästä sisältäisi mm:


Maailman kivoimman värinen kynsilakka, AH:lta lainattu.


Opiskelua kirjastossa ja uusi KeepCup! Fredan Caffecentralenista ostin. Se on niin kivan värinenkin. Hyvästi kertakäyttöpahvi-takeawaymukit! (Toim. huom. itse koristeltu eli väsätty eli askarreltu eli duunattu kalenterin kansi)



Lisää opiskelua ja Pupuneidin hedelmärakeita. Noi maistuu aivan Ässämixeiltä eli on tosi hyviä! Vinkin noihin sain mun eräältä ihanalta tyttöihmiseltä, jonka kolmevuotias pikkutyttö rakastaa noita. Ja nyt rakastan minäkin.



Mulla oli tukka hirrrrrveen kivalla nutturalla. Joka näkyy tässä kuvassa ihan hirrrrveen paljon.


Mutta näkyypähän ainakin kaapista löytynyt opiskeluhuppari. Se on kivan korallinen ja mukava päällä eli just hyvä sellaseen pidempään kirjastohengailuun. 

Viikonloppu oli kiva, joskin henkisesti sekava. Olin sekä superhyvällä tuulella että itkeä nyyhkytin kun oli niin paha mieli. Oltiin perjantaina illalla Laajasalossa juhlimassa yhden ihanan tyttöihmisen synttäreitä kevyin elkein (lue: vain kolme lasia boolia). Paikalla oli paljon kavereita ja tutttuja ja tutun tuttuja ja oli hauskaa hengailla ja vaihtaa kuulumisia. Mutta koska kyseessä oli meitsin osalta lyhyt ilta, olin jo yöllä yhden aikaan kotona täydessä unessa. Voitte vaan kuvitella miten hyvältä tuntui herätä freshinä ja virkeänä kellon soidessa lauantaiaamuna varttia vaille ysi.

Ihan ältsin kivaa, suo-sit-te-len.

Aamulla jorasin ja tanssin hullun pirteänä Spotifyn tahdissa ja vilkuilin jatkuvasti ulos auringonpaisteeseen. Kymmentä yli kymmenen olin jo kirjastossa mun ja T:n vakkaripöydän ääressä.

Kirjastourakan jälkeen kävin juoksemassa (pitkästä aikaa) ja lähdin hengailemaan siskon ja sen poikkiksen kanssa siskon luo. Tehtiin ruokaa, lojuttiin sohvilla, kuunneltiin Bruce Springsteenia ja puhuttiin paljon. Olin tosiaan henkisesti tosi herkällä tuulella ja yhdessä vaiheessa iltaa sivuttiin sitten erästä ikävää aihetta, josta puhuminen tuntui paljon kamalammalta kuin olin ajatellutkaan. Pakenin keittiöön ja vasta siellä purskahdin itkuun, (koska mikään ei oo ikävämpää kuin itkuinen ihminen) mutta Sofia tuli samantien mun perään. Siinä sitten itkeä nyyhkytin siskon olkapäätä vasten. Itkin kyyneleitä, joiden kaikkia syitä en osannut edes itse itselleni määritellä. Se oli sekoitus pahaa mieltä, ahdistusta ja luultavasti myös tiedostamatonta pääsykoestressiä. 

Puhuin tästä myöhemmin AH:n kanssa ja se sanoi, että kun on tällänen pääsykoekevät menossa, saattaa olla niin herkillä, että tunteet kuohuaa pienimmästäkin asiasta. Se selittäisi kyllä paljon. 

Loppuilta sujui onneksi iloisemmissa merkeissä, sisko ja sen poikkis ne vaan osaa naurattamisen jalon taidon. Piristyminen oli aika helppoa, kun oli ensin saanut purkaa pahaa mieltä pois. Siskon poikkiskaan ei syvästi järkyttynyt mun tunnepurkauksesta, mistä kaikki pisteet sille. Ne kaksi on kyllä maailman suloisin pari. 

Sunnuntai meni iisisti. Käväisin kirjastossa lukemassa ja hengailin kotosalla. Tiskasin ja kuuntelin mun fiilistely-soittolistaa ja pohdiskelin kampaaja-ajan varaamista. 

Loppuviikko menee aika pitkälti töissäja viikonloppua en oo ees ajatellut vielä. Syö Helsinki! -viikot alkoi taas ja niitä pitänee hyödyntää. Hehee, sushimätöt, täältä tullaan! (As if sushi nyt ikinä vaatisi mitään tekosyitä.)

Nyt hyppään suihkuun. Oon niin energisellä tuulella että mitenköhän ikinä kykenen nukkumaan. Ehkä riehun vähän tätä energiaa pois. Teen vaikka x-hyppyjä (ahahhaha katellaan). 


xx,

Anna



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti