perjantai 1. helmikuuta 2013

Veckans bästa

Tän hetken siideimpiä eli kuumimpia eli (niin kuin vanhoina kunnon irc-galleria-aikoina sanottiin) hoteimpia juttuja @ ma life:

*luomuruisreikäleipä
Oon menettänyt sille sydämeni, sieluni ja makuaistini. Oon jo pelkästään tällä viikolla syönyt kaksi kokonaista reikäleipää. Ja pankkitiliä ilahduttaa tieto siitä, ettei kyseinen luomutuote maksa kuin vaivaiset 20 senttiä enemmän kuin ei-luomu. Hulluhan sitä pitäisi olla, jos ton diilin jättäisi käyttämättä.

*tuorepuristettu aplarimehu (edelleen)
Päivä on pilalla jos en saa mun mehua.

*florence + the machine
Nyt ihan oikeesti, voisko ne tulla keikalle Suomeen? Ne ois ehkä maailman paras livebändi esim. Flowhun! Kelatkaa, lämmin elokuun ilta, kaunis Suvilahti valoineen kaikkineen ja Florencen sielukas ääni joka kaikuu festarialueella. Mä en kestä. Mä haluan nähdä ne ensi kesänä!

*pääsykoeopiskeluaikataulun laatiminen
Kun sen kirjoittaa kalenteriin kuulakärkikynällä ylös, se konkretisoituu aika tavalla.

*erään nimeltämainitsemattoman henkilön ajatusmaailman täydellinen ymmärtämättömyys
Vanhoja juttuja, vanhoja juttuja. Viime päivinä oon vaan huomannut pohtineeni, että mitä ihmettä ko. henkilön päässä on mahtanut aikoinaan liikkua. Antaisin aika monta penniä sen ajatuksista, koska mä vaan inhoan olla tietämätön, olkoonkin vanha juttu. That's all.

*erään hyvän ystävän huomiset läksiäiset
Vanha ystävä lähtee Ausseihin vähintään vuodeksi ja huomenna on edessä jäähyväiskierros. Me ei olla nähty aikoihin, mutta pyrin välttämään kaikenlaiset nyyhkytykset.

*päätös drinksuttelun vähentämisestä tulevan kevään ajaksi
Tää lähti puolivahingossa käyntiin aika kivasti jo tammikuussa. Vuoden ekan kuun saldo: 1 hyvin kostea ilta, 1 hyvin kevyt ilta. Poikkeukset, such as lempparityttöjen synttärit tai tuparit sallitaan. Totaalikieltäytymistä en oo edes ajatellut, sellaiset ei vaan pidemmällä aikavälillä sovi mulle. Liittyy pääsykoeopiskeluhommiin, kuten arvata saattaa.

*fiilistelyä

1) tulevasta kamerahankinnasta
Mun vanha digikamera otti ja hajosi ikuisuus sitten ja ensi viikolla ajattelin vihdoin hankkia uuden tilalle. Oon tehnyt tutkimusta muutamasta eri mallista ja kamerakavereiden ja pikkusiskon avustuksella oon tainnut löytää itselleni sopivan vempeleen. Kunhan saisin sen vaan kotiin. Sitten alkaa tännekin ilmestymään sen luokan kuvamatskua että! (Ai mitkä suuret luulot? Ei varmaan olisi pahitteeksi opetella ensin kuvaamaan sillä?)

2) tulevasta salijäsenyydestä
Mä kaipaan juoksemista niin paljon ettei mitään järkeä. Oon myös vasta viime aikoina huomannut, että tarviin hurjan paljon ulkoilmaa, muuten puuroutuu koko pää. Tohon toimii onneksi ensiapuna jokapäiväinen duunimatka, joka siis taittuu kävellen. Mutta koska mun itsesuojeluvietti on vielä toistaiseksi vähän voimakkaampi kuin halu lähteä päivittäin ulos liukastelemaan lenkkarit jalassa (hyvä kun pysyn edes kävellen pystyssä...), hankin varmaan seuraavaksi pariksi kuukaudeksi jäsenkortin tohon lähisalille ja käyn juoksemassa siellä. Asfaltti, odotan ilmestymistäsi lumen alta suurella hartaudella.

*hauska sattumus duunipäivän aikana, joka toi hyvän mielen
Aikuiset äiti ja raskaana oleva tytär oli vauvanvaateostoksilla ja äiti aka isoäiti-to-be oli ihan superinnoissaan ja fiilisteli ihan kympillä niitä pikkuisia vauvanvaatteita. Tuli siitä mieleen, että joskus mekin vielä shoppaillaan tollee mun äidin kanssa. Voi hitsi. Pieni vauvakuume ehti iskeä, kunnes todellisuus soitti ja muistutti, että se vauvan hankkiminen kannattaa yleensä vasta silloin kun on joku toinen tossa vieressä. Ja että siitä vauvasta pitäisi sitten huolehtia seuraavat 18 vuotta. Ei siis oo ehkä mun pala kakkua, ei ihan vielä.

*se, että on helmikuu
Koska se ei tarkoita mitään muuta kuin sitä, että kevät (ja kesä) on koko ajan lähempänä. Parasta ikinä.

*puhelut äidin ja isin kanssa
Parasta ikinä vol. 2.

Nyt lähden valumaan suihkuun ja sit kohti sänkyä, tässä väsymyksen määrässä ei oo taas mitään järkeä. Olo on kuin kello olisi kaksi yöllä. Mä en tosin nukkunut päikkäreitä tänään ja viime yönä ehdin nukkua kokonaiset 4 tuntia. Mun pitäisi niin opetella pois tosta yökukkuja-tavastani.

Oldie kiittää ja kuittaa.

xx

ps. ainiin, piti tiskata ja imuroida ja pestä pyykkiä tänään. Hupsan. Noooo, ehkä huomenna sitten. Sentään viikkasin kaikki tuoleille jättämäni levällään olevat vaatteet siististi takaisin vaatehuoneeseen (lue: kun jokainen päivä on urotekoja täynnä)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti