perjantai 4. tammikuuta 2013

2012, so long and thanks for all the fun

Heippa!

Mun silmät alkaa vihdoinkin näyttää paranemisen merkkejä (lääkäri totesi mulla keskiviikkona sidekalvontulehduksen. Molemmissa silmissä. Perus.) ja tänään palasin taas töihin parin päivän saikkuilun jälkeen. Tulikin sitten puolivahingossa viihdyttyä töissä kellon ympäri, joten ihan kiva, että viikonloppu on vapaata.


Huomenna meen lentokentälle saattamaan äidin kanssa pikkuista pikkusiskoa, joka lähtee takaisin Jenkkeihin. Lisäksi huomenna aion käydä vihdoin ostamassa uuden kalenterin, vanhasta loppuu sunnuntaina sivut, enkä mä todellakaan pärjää ilman. Voisin myös harkita lenkillä käymistä, since lumet on sulaneet teiltä niin kivasti että asfaltti about pilkottaa, JEE! Oon ikävöinyt juoksemista niin paljon että järki lähtee. Sisällä/matolla juokseminen ei oo yhtään sama asia.


Niin hei joo! Löysin tälläsen hauskan kyselyn, jonka päätin täyttää. 


On siis aika muistella vuotta 2012...



1. Oletko saanut uuden ystävän tämän vuoden aikana?
Olen! Löysin ihania uusia kaveripoikia ja muutaman upean mimmin kanssakin oon lähentynyt. 
2. Oletko tehnyt jotain tänä vuonna, mitä et ole ennen tehnyt?
Kävin Jenkeissä ja New Yorkissa. Ostin muutaman über-ihanan jutun. Tapailin mua vanhempaa kundia (::::D)
3. Oletko seurustellut tämän vuoden aikana?
En ole. 
4. Kerro pari parasta muistoasi tältä vuodelta?
Aamupalat Ekbergillä faijan kanssa. Kesä kokonaisuudessaan. Se päivä kun juoksin Rantakympin ja illalla juhlittiin Lauantaidiskon synttäreitä. Kun astuin ensimmäistä kertaa Manhattanille ja kylmät väreet vaan kiiri pitkin selkäpiitä - se oli rakkautta ensihenkäyksellä. 




5. Oletko riitaantunut kenenkään ystäväsi kanssa kuluneen vuoden aikana?
En riitaantunut, mutta ottanut tulisesti yhteen kyllä. 
6. Oletko muuttunut paljoa viimeisen vuoden aikana?
Jos ulkoisista muutoksista puhutaan, niin kasvatin otsiksen pois, haha. Oon mä muuttunut joo. Sitä, miten oon muuttunut, onkin sitten vaikeampi lähteä erittelemään. Aina välillä tuntuu, että oon onnistunut saavuttamaan jonkinnäköisen henkisen tasapainon/sisäisen rauhan/seesteisyyden oman pääni sisällä, mutta sitten taas suurimman osan ajasta seilailen siellä täällä ja oon vähän rauhaton ja hukassa. Oon kuitenkin ehkä henkisesti vahvempi.
7. Oletko lihonut?
Jenkeissä onnistuin kauheen hyvin parissa viikossa keräämään talvivarastoa eli kyllä. 

8. Oletko saanut porttikieltoa minnekään tämän vuoden aikana?
En tietääkseni. 
9. Oletko ollut elokuvissa YKSIN tämän vuoden aikana?
En ole. 

10. Oletko ottanut tatuointia/lävistystä viimeisen vuoden aikana?
En, mutta eka tatuointi odottaa, enää alle viikko!!
11. Kuka oli paras uusi tuttavuus?
Apua onpa vaikee! Oon tutustunut moneen sellaiseen kundiin, joiden kanssa mulla natsaa jutut kauheen hyvin yhteen. 
12. Piditkö uudenvuodenlupauksesi?
Mitäköhän mä mahdoin luvata? Musta tuntuu, että se saattoi liittyä onnellisuuteen ja terveempään elämäntyyliin, joten joo, pidin lupaukseni.
13. Synnyttikö kukaan läheisesi?
Muutama tuttu kyllä, mutta kukaan oikeasti läheinen ei. 

14. Kuoliko kukaan läheisesi?
Ei onneksi. 
15. Missä maissa kävit?
Norjassa, Jenkeissä, Virossa. 
16. Mitä haluaisit vuodelta 2013 sellaista, joka ei onnistunut vuonna 2012?
Selvyyttä tulevaisuuteen ja siihen, mitä haluan isona tehdä. (Tavallaan voisin laittaa tähän myös, että "onnistuneen parisuhteen" (haha), mutta en oikeastaan oo varma, haluanko parisuhdetta just nyt. Tai siis tottakai sitä aina välillä kaipaa rinnalleen jotakuta erityistä, mutta en oikeesti oo varma, osaisinko olla parisuhteessa tällä hetkellä.)
17. Mikä päivämäärä säilyy muistissasi vuodelta 2012?
Oon tosi huono muistamaan päivämääriä, mutta mulle merkityksellisiä päivämääriä kalenterista luntattuna on 9.6., 22.9. ja 21.11.



18. Vuoden suurin saavutuksesi?
Espoon Rantakympin juokseminen alle oman tavoiteajan. Juontaminen Ruisrockissa meidän lavalla.
19. …ja suurin epäonnistuminen?
Opiskelupaikka ei tänäkään vuonna lohjennut, joten periaatteessa se. Mä kuitenkin uskon, että silläkin oli tarkoituksensa, joten en juurikaan jaksa(nut) sitä masistella. Kaikella on aikansa ja paikkansa. 
20. Kärsitkö vammoista?
Sydänsuruista kyllä, mutta muuten säilyin suhteellisen ehjänä. 

21. Mikä oli paras asia, jonka ostit?
Mulberryn huivi tekee mut edelleen hyvin onnelliseksi, samoin kuin Marc by Marc Jacobsin lompakkokin. Ja oi ne mun mintunvihreät korkkarit.
22. Kenen käyttäytyminen ansaitsi kiitosta?
Mun rakkaiden ystävien. Ne on ihan loputtoman kärsivällisiä mun kanssa ja päivästä toiseen ne jaksaa kuunnella mua. Oon välillä tosi hankala ja käyttäydyn hölmösti, mutta ystävien olkapäät ja viisaat sanat ei siitä huolimatta ota loppuakseen. Oon niille siitä tajuttoman kiitollinen. 

23. Kenen käyttäytyminen aiheutti ahdistusta?
Oma! Välillä teki mieli ravistella itseään oman käytökseni takia (kaverit lienee samaa mieltä, heh). Mutta myös muutaman kaksilahkeisen. 
24. Mihin käytit suurimman osan rahoistasi?
Tähän kämppään (lue: vuokraan ja hiukkasen sisustukseenkin).
25. Mistä innostuit eniten?
Elämäni eka palkallinen kesäloma oli superkiva juttu. Ruississa lavalla juontamisesta innostuin ja myös mun lemppariystävien kanssa hengailusta. 
26. Vuoden 2012 ihmiset:
Pari rakasta ystävää, Sofia (joka tosin kuuluu myös ekaan ryhmään) ja isi.

27. Verrattuna tähän aikaan viime vuonna, oletko onnellisempi vai surullisempi?
Onnellisempi. Viime vuonna tähän aikaan olin aika hajalla. 
28. Lihavampi vai laihempi?
Snadisti lihavampi jos vaakaan on uskominen (terkkuja vaan jenkkikilot!), mutta ulkoisesti koen näyttäväni aika samalta. 
29. Rikkaampi vai köyhempi?
Rikkaampi. 

30. Mitä olisit toivonut tekeväsi enemmän?
Ihan oman itseni takia sanon että nukkua. Kerään ihan liian helposti univelkaa. Ja loppuvuodesta olisin voinut käydä juoksemassa useammin. 
31. …entä vähemmän?
Käytin ihan järkyttävän paljon aikaa miesjuttujen analysointiin. Vähemmälläkin olisi pärjätty (terkkuja vaan menneisyyden Annalle ja vinkiksi tulevaisuuden Annalle).
32. Miten vietit joulun?
Perheen ja sukulaisten kanssa. 
33. Jos voisit mennä ajassa taaksepäin ja muuttaa yhden hetken menneestä vuodesta, mikä se olisi?
Tää on vaikee, tosi vaikee. Mulla on mielessä muutamakin sellainen hetki, joissa sanoisin/kysyisin jotain sellaista joka oikeasti jäi syystä tai toisesta sanomatta/kysymättä. Pieniä juttuja siis, ei mitään maatamullistavaa. Ja ylläripylläri, liittyy erääseen mieshenkilöön. 

34. Rakastuitko vuonna 2012?
Rakastuinhan mä. 
35. Kuinka monta yhden illan juttua sinulla oli?
Joo ei. Ne ei oikein oo mun cup of tea.
36. Mikä oli mieluisin tv-sarja, jota seurasit?
Olipa kerran oli koukuttava löytö! Ja tietysti ikisuosikki Sinkkikset. 
37. Vihaatko tällä hetkellä ketään, jota et vihannut viime vuonna samaan aikaan?
Mä en vihaa oikeastaan ketään. Viha on kuitenkin niin voimakas negatiivinen tunne, ettei musta olisi edes kiva vihata ketään. On kyllä ihmisiä, joista en juurikaan pidä.

38. Mikä oli paras lukemasi kirja?
Piiat oli hyvä ja koskettava.
39. …entä musiikillinen löytö?
Bon Iver, Heli Kajo ja Florence + the Machine tulee ekana mieleen. 
40. Mitä halusit ja sait?
Matkustin New Yorkiin. Sain paljon uusia kokemuksia. Nauroin usein. Olin onnellinen. 

41. Mitä halusit, muttet saanut?
Opiskelupaikan. 
42. Mikä oli vuoden suosikkielokuvasi?
Leijonakuningas valkokankaalta nähtynä oli kyllä tunnetasolla niin upea kokemus, että se menee varmaan ykköseksi.
43. Mitä teit syntymäpäivänäsi?
Juhlin sitä mun rakkaiden ystävien seurassa. Se oli onnellinen päivä.

44. Ketä kaipasit?
Isiä ja pienintä pikkusiskoa. 
45. Mikä tai kuka sai sinut pysymään järjissäsi?
Skype. Isi. Mun rakkaat ystävät.
46. Oletko joutunut tappeluun?
Itseasiassa lähellä oli! Joku kundi alkoi urputtaa mulle kun oltiin kesällä baarissa ja mä annoin samalla mitalla takaisin (vaikka se oli mua isompi ja aggressiivinen ja mua pelotti mutta ylpeys ei antanut periksi) ja olin aika varma, että se olisi hyökännyt mun kimppuun/lyönyt mua, jos sen frendit ei olisi estänyt. Hyi kauheeta. 

47. Oletko tehnyt mitään luvatonta vuoden aikana?
Oon mä tainnut tehdä joo. Haha. 

48. Oletko juonut ”perseitä”?
Voi kyllä olen. En sellasia etten pystyisi huolehtimaan itsestäni, mutta sellasia että oon tehnyt joitain ihan käsittämättömiä asioita ja joiden jälkeen jännästi jotkut muistikuvat on aika hämäriä seuraavana aamuna. 
49. Oletko tehnyt jotain, mitä olet katunut kauan jälkeenpäin?
En oikeastaan. On enemmänkin asioita, joissa toimisin nyt ehkä toisin. Virheistä oppii.




Kuvituksena iPhotosta löytynyttä kuvakavalkaadiparhaimmistoa Jenkkireissulta. Mehän tosiaan käytiin mm. Washingtonissa, kuten varmaan kuvista oli semihelposti pääteltävissä. (Washington oli tosi pikkukaupunkimainen. Ja matala! Siis ei-pilvenpiirtäjiä-matala. Ja Valkoinen Talo oli aika pieni. Toisaalta mä olinkin ehkä kuvitellut sen pienehkön linnan kokoiseksi. Tässä vaiheessa mun todellisuudentaju soitti ja pyysi päästä takaisin käyttöön.)

Johtopäätös vuodelta 2012: se oli onnellinen, hulvaton ja ihana vuosi. Toivottavasti teilläkin oli.

2013, let's try to beat that!

xoxo,

Anna


2 kommenttia:

  1. Jee, kivoi kuvii ja upee vuosi sulla on ollut! Teikän sisko näyttää ihan Drew Barrymorelta jostain syystä...

    Hyvää uutta vuotta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Liti! :) Kivoista kuvista välitän kiitokset pikkusiskon järkkärille :D ja vien eteenpäin myös Drew Barrymore -terkut! Nyt kun sanoit, niin joo, jotain samaa näköähän noissa kahdessa on.. Jännä etten oo aikasemmin tajunnut!

      Hyvää uutta vuotta sullekin!

      Poista