torstai 16. helmikuuta 2012

sisters before.. well, like everything

Hello!

Nyt saatte nauttia harvinaisen terävistä ja hyvälaatuisista kuvista. Luvassa nimittäin järkkärillä otettuja fotoja! (Mihin ne rummunpäristykset jäi?) Jotka siis on ottanut mun nuorin pikkusisko sen omalla järkkärillä. Mä vaan olin kuvattavana. Eli minkäännäköistä kredittiä en voi näistä kuvista ottaa. Höh.

Kuvat siis parin viikonlopun takaa kun vietettiin siskoviikonloppua. Osallistuttiiin mm. Ravintolapäivään, josta pikkusiskolla ei ollut aikaisempaa kokemusta. Käytiin haukkaamassa jättikokoiset sandwichit tossa aika lähellä Paperboy Sandwiches -nimisessä raflassa, joka ilmeisesti toimii normaalisti jonkin sortin skeitti/snoukka-liikkeenä Jääkärinkadulla. Olisko alkuperäinen nimi ollut Boardsport? Anyways, huikeen leppoisa meininki, pojat oli kovin symppiksiä ja 6 euron hintaiset leivät maistui superilta! Tarjolla oli myös ilmaiseksi kuplivaa mehua, kahvia ja teetä, jota ainakin mä arvostin kovasti!

Ei ehtinyt edes takkia riisua kun piti päästä 
jo mutustelemaan.

Leipien jälkeen käytiin hakemassa jälkkäreiksi cupcaket. Mä otin Red Velvetin ja pikkusisko jonkun Caramel-asian. NAM.

Namnamnamnam.


Kattokaa nyt tänkin kuvan laatua. Voisko toi pikkusisko kameroineen esim. 
muuttaa mun luo?

Ruokailun jälkeen lähdettiin käymään parissa vaatekaupassa ja sen jälkeen suunnattiin Helsingin Trooppiseen Eläintaloon eli Tropicarioon, joka siis sijaitsee Sturenkadulla Vallilassa. Sieltä löytyy kaiken maailman matelijoita, pari krokotiilia (vai oliks ne alligaattoreita?), pari kalaa, hämähäkkejä ja yksi leppoisa lintu. Meillä oli tosi hauskaa siellä vaikka allekirjoittanut saikin kylmiä väreitä niistä kaikista käärmeistä. Hyrrrr! Suosittelen kuitenkin visiittiä!

Musta on helsinkiläisenä aina kiva löytää Helsingistä uusia paikkoja, joissa en oo käynyt. Seuraavaksi visiittilistalla ovat ainakin
-Kumpulan ulkouimala (kesä tuu jo!)
-Vuosaaren Aurinkolahti (kesä tuu jo vol. 2! Siellä kun on kuvattu mun ja T:n ikilempparibiisin "Mammat Riivaa" video)
-Seurasaari (siellä kuulemma linnut syö kädestä. En kestä. Kuolen jo pelkästä ajatuksesta!)


Hermostunut hymy. Tää oli nimittäin paikan isoin käärme. Se oli oikeesti 
jäätävän kokonen. Hyi samperi, olin ihan varma, että se hyökkää hetkellä 
minä hyvänsä ja syö mut. Ei paljoo toi lasi lohduttanut.

Tää lisko oli söppeli! Tykättiin tästä molemmat.

Käärme tai kaks. En oo ihan varma.

Kaikkeen noi kamerat pystyykin. Tääkin on otettu lasin läpi 
(no yllättäen).

Noi oli vaikka missä solmussa. Ihme tyyppejä.

Tää veikee kaveri näyttää musta ihan kuin se hymyilis!

Ex-uimarina fiilailin ihan hulluna noita kilppareita!

Tää birdie oli ihan mun lemppari!

En laittanut tähän kaikkia niitä kuvia, mitä sisko nappaili kamerallaan (ja minä puhelimellani), koska jääpä teillekin sitten nähtävää jos meette tuolla käymään. Visiitin jälkeen palattiin mun luo ja saatiinkin pian meidän kolmas sisko Sofia ystävänsä kanssa vierailulle. Tytöt oli menossa meidän yhteisen kaverin synttäreille (jonne mäkin olisin mennyt käymään ellei olis toi siskoviikonloppu osunut samalle ajankohdalle) ja ne tuli alottelemaan ja vaihtamaan vaatteita mun luo. Näin siis mun kumpaakin siskoa, mikä oli ihan superihana juttu, niiden kanssa kun ei voi koskaan viettää liikaa aikaa. 

Neitien lähdettyä humppailemaan me kipaistiin kauppaan, ostettiin jäätelöä ja katottiin Pilvilinna, joka romahti -ykkösosa. Eli lojuttiin sohvalla, juteltiin ja naurettiin.

Sunnuntaina mentiin Tennariin katsomaan Leijonakuningas 3D:nä. Oon edelleen vähän sanaton siitä. En tiedä pystyttekö samaistumaan siihen uskomattomaan fiilikseen, mikä tulee kun sä näät yhden sun lapsuudenajan all time -lempparipiirretyn videon ja tv-ruudun sijaan teatterin suurelta kankaalta. Olin niin nostalgian ja liikutuksen pauloissa, että kyyneleet alkoi valumaan jo sen "aaaatsuwengaaa" -alkubiisin kohdalla. Itkin varmaan koko vuoden edestä ton puolentoista tunnin aikana. Ja Mufasan kuolema sai tietysti putoukset taas virtaamaan. Nauroin leffan aikana kyllä myös paljon enemmän, useammin ja ehkä myös eri kohdissa kuin nuorempana, koska näin isompana ne vitsit tajuaa vähän eri tavalla. 

Noi lasit... En kestä. (Tätä kuvaa ei sitten ole otettu järkkärillä.
Ihan vaan jos vaikka oisitte ihmetelly.)

Toi oli kyllä hieno kokemus. Ja erityisen iloinen oon siitä, että koettiin se yhdessä nuorimman siskon kanssa. Meille Leijonakuningas on erityinen myös siksi, että kun asuttiin Saksassa, äiti ajoi meidät aina aamuisin kouluun kymmenen minuutin päähän ja haki iltapäivällä. Noi ajomatkat kului usein siihen, että käytiin läpi Leijonakuninkaan repliikkejä vuorotellen, me kaikki neljä sisarusta. Saatettiin käydä läpi kokonaisia kohtauksia (äidillä meinas välillä mennä hermo, haha) ja auto raikui naurusta. 

Leffan jälkeen mentiin mun luo, laitoin siskon laskemaan vähän matikkaa (sillä oli koe maanantaina) sillä aikaa kun tein meille kanasalaattia. Sit lojuttiin mun sohvalla ja puhuttiin syntyjä syviä, kunnes illalla kävin saattamassa siskon junaan. 

Mä, minä, meikä ja aurinko.
Sydän.


Loppuilta kului Keskuskadun Iguanassa, johon sain extempore-kutsun T:ltä. Eli kaiken kaikkiaan vallan mukava viikonloppu. Näitä lisää!

Rakkautta,

Anna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti